Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4
im. księdza Jerzego Popiełuszki w Piotrkowie Trybunalskim

Chemia w okresie nauki zdalnej

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 1 =
Doświadczenie chemiczne jest znakomitą okazją do wykorzystania i uporządkowania wiedzy uczniów.
Nie ma podziału na wiedzę oraz doświadczenia szkolne i pozaszkolne. Poznawanie świata z wykorzystaniem metody badawczej sprawdza się znakomicie we wszystkich sferach życia.
W każdym domu są odczynniki  chemiczne, które  w okresie nauki zdalnej, mogły być wykorzystane do uczniowskich eksperymentów. Uczniowie klas I F, I TG, I TFS  wykonali doświadczenie chemiczne - reakcja kwasu octowego z wodorowęglanem sodu (soda oczyszczona), samodzielnie poznali reakcję podwójnej wymiany, jedną z metod otrzymywania soli, właściwości wydzielającego się tlenku wegla (IV). Tyle korzyści z jednego doświadczenia.
Prace doświadczalne, zasługujące na wyróżnienie obrazują zdjęcia oznaczone numerami.
Zdjęcia:
  1. Natalia Papież kl. 1 F
  2. Zuzanna Pełkakl. 1 TF/TS
  3. Natalia Spadłokl. 1 TG
  4. Wiktor Wieloch kl. 1 TG
Uczniowie klas II F, II TF/TG, II TG/TS  zbudowali ogniwa galwaniczne z cytryny. Efekt pracy widoczny jest na zdjęciach najlepszych prac:
  1. Natalia Karbowiak kl. 2 F
  2. Natalia Grochala kl. 2 TF/TG
  3. Jowita Frankiewicz kl. 2 TF/TG
  4. Kamila Staroń kl. 2TGS
 
Eksperymenty chemiczne wzmocniły motywację i zachęciły do wymiany spostrzeżeń. Uczniowie mieli możliwość samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności, oraz lepszego zrozumienia zagadnień programowych z chemii.
W zasadzie chemik wierzy w istnienie nowej substancji dopiero po obejrzeniu jej, dotknięciu, zważeniu i przeanalizowaniu, potraktowaniu kwasami, zamknięciu w pojemniku i określeniu jej „masy atomowej”.
(Maria Curie-Skłodowska)
powrót