Doświadczenie chemiczne jest znakomitą okazją do wykorzystania i uporządkowania wiedzy uczniów.
Nie ma podziału na wiedzę oraz doświadczenia szkolne i pozaszkolne. Poznawanie świata z wykorzystaniem metody badawczej sprawdza się znakomicie we wszystkich sferach życia.
W każdym domu są odczynniki chemiczne, które w okresie nauki zdalnej, mogły być wykorzystane do uczniowskich eksperymentów. Uczniowie klas I F, I TG, I TFS wykonali doświadczenie chemiczne - reakcja kwasu octowego z wodorowęglanem sodu (soda oczyszczona), samodzielnie poznali reakcję podwójnej wymiany, jedną z metod otrzymywania soli, właściwości wydzielającego się tlenku wegla (IV). Tyle korzyści z jednego doświadczenia.
Prace doświadczalne, zasługujące na wyróżnienie obrazują zdjęcia oznaczone numerami.
Zdjęcia:
Eksperymenty chemiczne wzmocniły motywację i zachęciły do wymiany spostrzeżeń. Uczniowie mieli możliwość samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności, oraz lepszego zrozumienia zagadnień programowych z chemii.
W zasadzie chemik wierzy w istnienie nowej substancji dopiero po obejrzeniu jej, dotknięciu, zważeniu i przeanalizowaniu, potraktowaniu kwasami, zamknięciu w pojemniku i określeniu jej „masy atomowej”.
(Maria Curie-Skłodowska)
W każdym domu są odczynniki chemiczne, które w okresie nauki zdalnej, mogły być wykorzystane do uczniowskich eksperymentów. Uczniowie klas I F, I TG, I TFS wykonali doświadczenie chemiczne - reakcja kwasu octowego z wodorowęglanem sodu (soda oczyszczona), samodzielnie poznali reakcję podwójnej wymiany, jedną z metod otrzymywania soli, właściwości wydzielającego się tlenku wegla (IV). Tyle korzyści z jednego doświadczenia.
Prace doświadczalne, zasługujące na wyróżnienie obrazują zdjęcia oznaczone numerami.
Zdjęcia:
- Natalia Papież kl. 1 F
- Zuzanna Pełkakl. 1 TF/TS
- Natalia Spadłokl. 1 TG
- Wiktor Wieloch kl. 1 TG
- Natalia Karbowiak kl. 2 F
- Natalia Grochala kl. 2 TF/TG
- Jowita Frankiewicz kl. 2 TF/TG
- Kamila Staroń kl. 2TGS
Eksperymenty chemiczne wzmocniły motywację i zachęciły do wymiany spostrzeżeń. Uczniowie mieli możliwość samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności, oraz lepszego zrozumienia zagadnień programowych z chemii.
W zasadzie chemik wierzy w istnienie nowej substancji dopiero po obejrzeniu jej, dotknięciu, zważeniu i przeanalizowaniu, potraktowaniu kwasami, zamknięciu w pojemniku i określeniu jej „masy atomowej”.
(Maria Curie-Skłodowska)